Uprzejmie informujemy, że z dniem 08.03.2024 r. SP7 Łowicz posiada nowy adres e-mail: sekretariat@sp7lowicz.pl. Prosimy o aktualizację naszego adresu w Państwa skrzynce kontaktowej.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Interpretacje znanych dzieł sztuki w wykonaniu uczniów

 

Kreatywne pomysły uczniów sprawiły, że znane dzieła sztuki ożyły i wyglądają naprawdę wspaniale.

W ramach lekcji plastyki on-line młodzież z klas siódmych miała zadanie, aby na nowo stworzyć istniejące już dzieła sztuki - obraz, rzeźbę, pomnik.

Na nowo, czyli w warunkach domowych, z tego co miało się pod ręką - z klocków, ubrań, przedmiotów, czy żywego modela. Ich twórcy wykazali się kreatywnością, wrażliwością artystyczną, humorem, dystansem do siebie i wielką wyobraźnią.

Pomysł rozpoczął się od lekcji nt. fotografii, który następnie uczniom miał pomóc w odkrywaniu znanych obrazów na nowo. Taka forma obcowania ze sztuką odpowiada na zmieniające się trendy i przenoszenie się dużej części życia społecznego do Internetu.

 Oczywiście pomysł ten nie jest zupełną nowością. Zmieniła się tylko skala jego popularności. Rekonstrukcje słynnych dzieł były modne już w czasach renesansu. Akcję rozpoczęli Włosi, ale szybko rozprzestrzeniła się na inne kraje. Przeróbki obrazów zaczęły być wykorzystywane nie tylko na portalach społecznościowych, ale też w szkołach, podczas zdalnych lekcji plastyki.

Agnieszka Łazińska

 

Data dodania: 2020-11-26 10:09:01
Data edycji: 2020-11-27 09:11:21
Ilość wyświetleń: 4846

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej